Педагошки правци у развојном путу педагогије: наставни дидактицизам, вођење – методичке стратегије и прагматички утилитаризам. Нове парадигме у педагогији - педагошки правци и покрети у XX веку. Трендови у образовању двадесетог века. Традиционално и модерно у педагогији. Циљеви образовања и наставе (таксономија и операционализација циљева образовања и наставе). Блумова таксономија циљева и задатака. Појам, задаци и фактори интелектуалног васпитања. Старе и нове концепције интелектуалног васпитања – традиционални и савремени приступи. Нове концепције интелектуалног васпитања. Морални развој и морално васпитање. Појам, циљ, задаци и садржаји моралног васпитања.Принципи, методе и средства моралног васпитања. Естетско васпитање – појам , циљ, задаци, принципи и методе естетског васпитања. Појам, задаци, садржаји и педагошки принципи радног васпитања. Појам, задаци, педагошка начела, методе и средства физичког васпитања. Организациони облици наставе (разредно-часовни и предметни систем наставе, реформни правци настали крајем 19. и почетком 20. века, унутрашња и спољашња организација школског и наставног рада, остали облици школског и наставног рада). Теорије васпитног деловања : асимилационо-интегративне, теорије експанзије, медијаторске теорије, интерпретативне теорије. Схватања односа учења и развоја – женевска психолошка школа ( Ж.Пијаже, Ј.Брунер ). Схватања односа учења и развоја – московска психолошка школа ( Л.Виготски, Гаљперин ).
☗ Технички факултет Михајло Пупин (у оквиру Универзитета у Новом Саду) ⚲ Ђуре Ђаковића бб, 23000 Зрењанин ☎ Тел. +381 23 550-515 ☏ Факс: +381 23 550-520 ✉ е-пошта: dekanat@tfzr.uns.ac.rs ПИБ: 101161200 Број жиро рачуна: 840-1271666-43