Теоријска настава Педагошка комуникација. Основни појмовни оквир. Својства педагошке комуникације. Структура педагошке комуникације. Ефикасна педагошка комуникација – кључни аспекти ефикасности. Квалитетна школа. Одашиљање садржаја педагошке комуникације. Процедуралне функције. Интерперсоналне функције. Функције јачања селфа. Пријем садржаја педагошке комуникације. Активно слушање. Пријем и одашиљање невербалних сигнала. Когнитивна укљученост. Емоционална усклађеност. Активна партиципација. Комуникацијске и интерперсоналне вештине важне за спровођење наставног процеса.Вербална и невербална комуникација у малим групама. Вербална комуникација .Вербалне сметње у комуникацији. Појам и функције невербалне комуникације. Комуницирање у малим групама уз кориштење невербалних сигнала. Функције невербалне комуникације у малој групи. Типови невербалних сигнала .Педагошко комуницирање у мултиетничким групама.Етноцентризам. Етнички ставови утичу на комуникацију. Водич за педагошку комуникацију у мултиетничким групама .Лична једначина чланова мале групе. Персонално насупрот групном. Персоналне карактеристике и функционисање групе . Ставови о комуникацији. Од индивидуалних норми и улога ка групним .Групна кохезија. Комуникациона мрежа . Хијерархија и статус чланова у групи .Основе групне кохезије . Групашење. Како јачати групну кохезију . Изградња тима .Лидерство у малим групама. Појам лидерства. Извори моћи лидера .Улоге лидера . Комуникативне компетенције лидера. Однос лидера према чланству групе.Дужности вође. Административне дужности вође .Вођење дискусије. Подршка напредовању групе.Технике комуницирања у малим групама. Постизање консензуса.Техника ризика. Зуј-групе.Бреинсторминг или бура мозга. Митраљеска паљба. Обрни-окрени техника. Разне форме дискусије.Доношење одлука у малим групама. Квалите одлучивања. Начин одлучивања у малим групама. Фазе доношења групне одлуке. Ефикасно одлучивање. Проблеми при одлучивању у малим групама. Решавање конфликата путем педагошке комуникације. Унутрашњи конфликти. Интерперсонални вршњачки конфликти. Конфликти на релацији наставник – ученик. Конфликти у породици. Конфликти са странцима.Решавање конфликата у малим групама. Дефиниција конфликата у малим групама. Предности конфликата. Негативни ефекти конфликата. Типови конфликата. Стилови разрешавања конфликата у малим групама. Неслагање на прихватљив начин. Вођење преговора. Десет процедура ако преговори не успеју.
☗ Технички факултет Михајло Пупин (у оквиру Универзитета у Новом Саду) ⚲ Ђуре Ђаковића бб, 23000 Зрењанин ☎ Тел. +381 23 550-515 ☏ Факс: +381 23 550-520 ✉ е-пошта: dekanat@tfzr.uns.ac.rs ПИБ: 101161200 Број жиро рачуна: 840-1271666-43