Metode-racunarske-grafike/Sadrzaj/1

Садржај

14. 06. 2024.

Теоријска настава Области примене рачунарске графике и познати проблеми рачунарске графике. Основни појмови. Координатни системи. Једноставни графикони. Криве линије. Безијеове линије и површине. Основни дигитални појмови. Дигитална дуж. Бресенхајмов алгоритам за дигитализацију дужи. Анти-алиасинг. Алгоритми исецања. Алгоритми попуне. Корњачина графика. Синтетичка камера. Одређивање значајних елемената равних геометријских фигура. Карактеристике 2Д и 3Д представљања слика и објеката. Трансформације у 2Д и 3Д простору: транслација, скалирање, ротација. Теорија боја и њихова својства. Издвајање и раздвајање боја. Хармонија и слагање боја. Контрасти боја. Компоновање боја. Просторни ефекат боје. Технике 3Д моделовања. Пројекције. Перспектива. Уклањање невидљивих линија/површина. Превлачење текстуре и ефекти. Извори светлости. Визуелизација на основу слика. Практична настава Студенти треба да савладају алгоритамски приступ у решавању конкретних проблема и самостално креирају програме применом рачунарске графике у програмском окружењу Ц# и/или Јава.

Стари сајт






Контакт

☗ Технички факултет Михајло Пупин
(у оквиру Универзитета у Новом Саду)
⚲ Ђуре Ђаковића бб, 23000 Зрењанин
☎ Тел. +381 23 550-515
☏ Факс: +381 23 550-520
✉ е-пошта: dekanat@tfzr.uns.ac.rs
ПИБ: 101161200
Број жиро рачуна: 840-1271666-43