Теоријска настава Појам, дефинисање и терминологија дизајна. Правци у дизајну. Најважнији послови и развојни утицаји дизајна. Утицај дизајна на образовање и културу. Асоцијативна својства дизајна. Компоненте дизајна. Техничко – функционална компонента дизајна. Естетска компонента дизајна. Економска компонента дизајна. Ергономска компонента дизајна. Дизајн и маркетинг. Однос дизајна и маркетинга у производњи и пословању предузећа. Потребе и мотиви потрошача као усмеравајући фактор за деловање дизајна Инострана тржишта и деловање дизајна и маркетинга. Дизајн и инструменти маркетинг – микса. Процес дизајнирања. Фазе процеса дизајнирања производа. Израда техничке и остале документације. Израда пробне серије. Тестирање производа. Анализа и оцењивање производа. Увођење производа у производњу. Увођење производа на тржиште. Практична настава Производ као резултат процеса дизајнирања. Животни век производа. Истраживање и развој производа. Технички аспекти дизајнирања производа. Сервис, одржавање и ремонт производа. Инжењерски дизајн. Еколошко инжењерство и дизајн. Савремени концепти развоја и дизајнирања производа. Стил и мода производа. Извори и ширење моде. Циклус моде. Модни хир. Утицај моде на потрошаче. Дизајн и квалитет. Важнији аспекти квалитета производа. Квалитет и употребна вредност. Квалитет и економска вредност производа. Квалитет и атрактивност производа. Организациони аспекти дизајна. Дизајн и пословање предузећа. Аспекти утицаја дизајна на предузеће. Утицај дизајна на обим производње, цене, укупан приход, трошкове, профит, ангажована средства, продуктивност, економичност и рентабилност. Утицај дизајна на инвестирање у бизнису. Развој и дизајнирање нових производа у будућности.
☗ Технички факултет Михајло Пупин (у оквиру Универзитета у Новом Саду) ⚲ Ђуре Ђаковића бб, 23000 Зрењанин ☎ Тел. +381 23 550-515 ☏ Факс: +381 23 550-520 ✉ е-пошта: dekanat@tfzr.uns.ac.rs ПИБ: 101161200 Број жиро рачуна: 840-1271666-43