CILJ I ZADACI, SADRŽAJ PREDMETA
Naziv predmeta: Marketing
Nastavnik: Đorđević B. Dejan
Asistent: Kavalić Mila
Status predmeta: Obavezni
Broj ESPB: 6
Obrazovni cilj: Sticanje znanja iz oblasti upravljanja marketingom, posebno posmatrano sa aspekta osnovnih postulata marketing koncepta i primene ovog koncepta u praksi.
Ishodi obrazovanja (Stečena znanja): Stečeno znanje iz oblasti marketinga studenti će koristiti u prepoznavanju različitih tržišnih i poslovnih fenomena i prilikom rešavanja problema koji svoje ishodište imaju u marketing teoriji i praksi. Student će biti osposobljen da samostalno i timski radi, da samostalno, grupno i interaktivno rešava probleme, da uspostavi određeni nivo komunikacije i da adekvatno prezentira rezultate svog rada.
Sadržaj/struktura predmeta:
Teorijska nastava: Osnovne dimenzije marketinga, osnovne karakteristike savremenog društva, preduzeće i tržište, pojmovno određenje tržišta, tržišni mehanizam, oblici tržišnog organizovanja, MIS, formulisanje marketing programa, proizvod, cena, distribucija, promocija, upravljanje marketingom, osnovne marketing strategije, internacionalizacija poslovanja preduzeća, specifični aspekti marketinga.
Vežbe: Obuhvataju pripremu, izradu i odbranu projektnog rada - Marketing plana.
Obaveze studenata: Studenti, prema na vežbama obrađenoj metodologiji, u grupi rade i brane projektni rad – Marketing plan. Ovo je ujedno, osim redovnog pohađana nastave i vežbi, uslov za dobijanje potpisa iz ovog predmeta.
Uslovi za izlazak na ispit: Potpis u indeksu.
Način polaganja ispita: Ispit se polaže u formi testa, koji sadrži određeni broj zatvorenih, otvorenih i lekcijskih pitanja. Konačna ocena zaključuje se na osnovu ocena – projektnog rada i ispita
Osnovna literatura:
Đorđević, D., Ćoćkalo, D., Osnove marketinga, Drugo dopunjeno izdanje, Univerzitet u Novom Sadu, Tehnički fakultet “Mihajlo Pupin” Zrenjanin, 2010. g.